torsdag 7 februari 2013

Och så blev det dragning ...


Här tar sig Notarius Publicus en titt på förstapriset; Nostalgiboken om godis och glass.



Och andrapriset; adressboken - tack Eva i Tyresö -!


Min Iphone ligger på bordet med den här funktionen där man ser sig själv (en förfärlig historia, man ser sig ofta underifrån och är man inte deprimerad innan man upptäckt vem som är på skärmen, så blir man det .....) ..., och då är detta det som speglar sig.



Nu blir det dragning!
Gösta sköter sig med den äran och börjar känna igen namnen på deltagarna.

Stort grattis till er som vann och tack till alla er som bidrog med er glädje!

8 kommentarer:

Biggan sa...

Eva! Varje gång jqg hör eller läser på Elisabets blogg "Eva på Fräsön" får jag en oerhörd hemlängtan ska ni veta!!!!!
Jag är född och uppvuxen på Frösön, bodde tror jag till och med i ditt område Eva, Hornsberg,....rätta mig om jag har fel.
Många gånger per år reser jag "hem" har stuga i Oviken "på andra sidan sjön"
Biggan

Biggan sa...

Men nu..dags att tvätta glasögonen tror jag.....
F R Ö S Ö N ska det ju stå och en mängd andra skrivfel har jag lyckats med... jaa-ni..tanten är gammal och pjäxorna hala!

Turtlan sa...

hej hej!

Åter igen en superb NP!

Grattis till vinnarna!

Evas blogg sa...

Tjoho!!!! Vad roligt. Tusen tack!!! Tack Gösta och vad roligt att du är så påläst om Östersund. Och ja Biggan, jag bor på Hornsberg, ett fint område tycker jag.

Ruta Ett sa...

Tjohoo!
Vilken tur jag hade att vinna godisboken. Jag har faktiskt längtat efter den sedan jag sett dina bilder i bloggen! Nu kan jag läsa om Titti Frutti och Salta katten och kanske också om Caravelleglassen, som var min favorit när jag var liten.
Tusen tack för geografi- och historielektionen, Gösta. Du är bäst!!

Ruta Ett sa...

Tutti Frutti ska det förstås vara :-) Om man stoppade en Tutti Frutti och en Salta Katten i munnen samtidigt så fick mn en smaksensation. Det var mitt favoritgodis när jag gick på bio.

Elisabet. sa...

Till er alla: vinsterna är nu paketerade och åker med posten i helgen, så ska ni ha dem på måndag, om allt går som det ska!

Titti-frutti och Fräsön ,-))

Jag loooog så här mycket.

mossfolk sa...

Ja och jag tackar för en utmärkt liten historiekunskap. Nu är allmänbildningskvoten nästan fylld för dagen ;) Vilken underbar dragning!

Grattis till vinnarna!