tisdag 5 februari 2013

Ruski-puski!


Det finns gånger när jag tycker att jag har världens bästa jobb.

Ikväll var en sån gång.


Då kom nämligen Lennart in och handlade och när det var dags att betala, så kom vi att prata om främmande språk och då fick Malin och jag veta att Lennart minsann har läst ryska.

Jodå.

I vanliga fall har jag aldrig min Iphone i närheten av kassan, men just den här gången fanns den där.
Vilken tur!

Om ni klickar på den här länken, så får ni höra.

Och tack, Lennart!

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ryska är ett vackert språk. Jag var i St Petersburg en vintervecka för många år sedan. Grått, snöslask, grå människor. Men språket och konsten - så vackert!

Kattis sa...

..., och jag drömmer ikväll om att arbeta i butik!

STORARTAT! sa...

Underbart, men det hörde jag meddetsamma att han var från "Mallme" och inte Ystad. Jag skrattade också högt åt hans historia...
Jag känner verkligen ingen annan butiksanställd som filmar sina kunder och får dem att prata ryska och berätta historier. Du är bara underbar! Hälsa Lennart från en annan malmöit och säg att han också var underbar!

Elisabet. sa...

Eva, Kattis och Ruta Ett: jag vill bara säga att där var inga andra kunder i butiken just då ,-)
Ingen som stod i kö och väntade.

Eva i Tyresö sa...

Skönt att jobbdagarna kan innehålla små fynd också!