tisdag 31 januari 2012

Idag ...



.... ser det ut så här i landet Halland.

Eller i alla fall i Stensjö.

Och jag har fyra eftermiddagspass på raken och det känns bra, det är det allra, allar bästa när det gäller harry som då hinner rastas rejält och så kommer husse hem några timmar senare.

För en stund sedan hörs dånet och mullret från grannarna en bit bort .., där det på deras tomt ska byggas ett sommarhus och nu har det sprängts i berget.

Alltsammans påminde om jordskalvet i Skåne för ett par år sedan, med den skillnaden att nu "kliiiiiiirrrrade" inga glas i skåpet .., och där var inget dovt dååååån från underjorden, inte på samma sätt.

Och när ni läser det här, då är jag redan på jobbet.

anna of sweden .., om du tittar in här idag .., kan du väl mejla mig din adress?

6 kommentarer:

Helen sa...

Oj, vilken fin och blå himmel!!
Det var längesedan man såg en sådan, kan jag meddela...idag har det fallit snö, och himlen är så genommulen som det bara går, och har så varit i flera veckor.
Jag längtar så mycket efter sol och blå himmel!
Jag fick mina fina örhängen i torsdags, så jag kunde vara fin hela helgen!
Kram!!

Elisabet. sa...

Helen: det märks tydligt nu att ljuset varar längre och att morgnarna inte är så mörka! Så ljuuvligt!

Sven Teglund sa...

Mäktig himmel.....jag har inte sett ett sådan på veckor! Väldigt vackra blåfärger!

Hjortron sa...

Men - kan himlen vara så där blå?! En underbar bild!

Mian sa...

Jisses så blå himmel ni har där vid havet!

Elisabet. sa...

Sven, lifeblog, mian: nej, så där blå tycker jag inte att den var heller .., det är nog kameran som förljufvar!