onsdag 1 februari 2012

Förra veckans vinnare ...


... blev alltså Bente i Hamar, Norge, och anna of sweden i Skåne.

Bente norpade förstapriset - boken om soppor - och anna lyckades få sina egna örhängen, men dessa bytte vi ut mot filmen med den granne danske skådisen, ni vet, Mads.

Bente, som jag bara känner via bloggen, kom faktiskt och hälsade på i Ystad och tillsammans med hennes son Ola, hade vi några härliga dagar vid havet och det blev utflykter runt Österlen.

Lejon är hon .., arbetar inom psykiatrin, handarbetar, kan mjölka kor, är en fantastisk lyssnerska .. och tycker om färgen turkos.


Här är hennes vänstra hand och duken som hon förärade mig under besöket.
Den duken ligger nu och pryder loppisbyrån i gästrummet!



anna of sweden ., ja, henne har jag aldrig träffat på riktigt, men det känns ju så ändå, när man i ett par års tid har läst och följt med i en annan bloggares liv och leverne.

Att anna har bott i såväl Portugal som USA och nu återvänt hem till Sverige med familjen, det vet jag .., och att hon skriver personligt och är en fena på att fotografera, det vet jag också.

Filmen här ovanför, den är förstås till henne.

Och idag åker paketen iväg!

Grattis igen till er båda!

1 kommentar:

anna of sweden sa...

Men åh. Dina ord är ju vinst nog. Så fint skrivet. Tack!

Men jag måste säga att jag ser fram emot att få, och se, filmen. Det gör jag. Alldeles väldeliga. ;)