onsdag 1 februari 2012

Skottlossning i Malmö.

En man "avrättad".

Och sen attentat mot Fosie polisstation.

Gissa, var sonen arbetar ....

Ps. Man är förvånad ("man" = intervjuaren i P1) över att ingen har gripits.
Det är inte jag.
Om såna här uppgörelser sker mellan kriminella gäng och ingen vågar vittna .,. hur inbillar man sig att sånt här ska lösas snabbt?
I Sydsvenskan ser jag att en man som råkar vara ute för att rasta sin hund, ja, när det här har hänt, inte vågar säga mer än att han heter Reza och han lär väl knappast ha med mordet att göra.
Och att ta någon på bar gärning när det händer ..., hur lätt är det?
Poliser i varje buske? Ds.

3 kommentarer:

Monica i Lysekil sa...

Hej Elisabet!
Din son var det första jag tänkte på när jag hörde om dessa förfärliga händelserna!
Hoppas nu verkligen att dom vidtar alla försiktighetsåtgärder som är möjliga i det fortsatta arbetet!!
Många goda tankar och kramar från Monica.

SoF sa...

Ja jag tänkte på din son idag när jag tittade/hörde på nyheterna.

...och på en av våra söner som bor i Malmö.

Vad ska hända med staden?

Elisabet. sa...

Monica och SoF: 1 timme efter att sonen lämnat stationen, small det ....

Usch och fy.