fredag 3 februari 2012

På Spåret ...

"Vi skulle bli ett bra lag du och jag ...!" säger pv ibland.

Då menar han när det är På Spåret.

Så här är det; jag är snabb på att tvärgissa på nånting och sen fyller pv i.

Gudrun Schyman tog jag direkt jag såg bilden av Gudrun Sjödén.

Pnom Penh på danska "pen".

Halmstad togs på direkten - men inte av mig - och Edinburgh, där snavade även vi och sa Glasgow och all musik är jag totalt urkass på.

Pv är mycket duktigare på sammanhang och ren historia och familjen Haag är otroligt duktiga (och vackra!) och gör mycket för att programmet ska bli trivsamt, men jag har även tyckt bra om dom tävlande i den andra buren.

Sen tittar vi på Skavlan och jag tänker att kungens vän nog är försäljare i det privata, dom brukar smajla mest hela tiden.

9 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Japp, "På spåret" var underhållande och bra i kväll men "Skavlan" och den där kungakompisen struntar jag fullkomligt i.
Tänker snart pälsa på mig en massa kläder för att gå ut och fota nattbilder i den snart 30-gradiga kyliga kvällen..

Cecilia N sa...

Vi var inte heller så duktiga på musikfrågorna.
Edinburghresan hann vi inte se.
Jag tog också Halmstad på tio poäng.

Gudrun var också snabbt påkommet.

-B- sa...

Tenker på at Christian Ringnes er 57 år,akkurat på samme alder som Thomas og meg.Må nok si at vi holder oss mye bedre enn han.Glad for at ikke vi er kjendiser.Ha en fortsatt trivelig aften.
Kraaaaaaaaaam

Turtlan sa...

Jag fick sitta och gissa på egen hand för M var ute på "föreningen". Synd för vi teamar bra också inom olika områden.
Ett På Spåret för "vanligt folk" kanske?

Musiken ja... Känner alltid igen men..., Öh vaddå...

Håller på Haags. Smarta och roliga.

Tja han var mkt försäljare han Lettström. Tänkte att det hela blev nog inte som han tänkt sig.

Gonatt :-)

Elisabet. sa...

gunnar: jag undrar vad det är hos Skavlan du inte kan fördra ,-))

Cecilia N:bildfrågan var ovanligt lätt den här gången tycker jag, i alla fall sett i backspegeln ,-)

Bente: fast liiiite må du ju förstå varför, han är nämligen jämnårig med MIG ,-) född 1954 står det i Wikipedia.

Turtlan: jag brukar inte ens känna igen musiken! Bedrövligt är det.

Ingela sa...

For också till Glasgow först men kom på rätt spår vid Ådahl-kompanjon-ledtråden. Men Halmstad var lätt på 10:an,likaså Pnom Penh. Gudrun också, lättaste Vem där hittills. Musiken var jag kass på i går, brukar annars klippa de frågorna.

Lett*tröm skulle jag aldrig i livet köpa nånting av, den som lutar sig fra och tittar stint och använder förnamnet i tid och otid verkar opålitlig.

Hade jag varit singel och intresserad av en lite äldre karl hade jag nog kunnat ragga i Norge...

Rexxie sa...

Det går ju elaka rykten på internet att Haagarna är tipsade om lämpliga resmål att läsa in sig på av deras gamla vän Luuk....

Elisabet. sa...

Ingela: menar du mannen med scarfsen ....? (scarfen).

Rexxie: nä, sånt tror jag inte på, hälsar naiva bettan.

Ingela sa...

Japp, Freddan är väl upptagen han... Och definitivt inte äldre än jag. Nån gång i livet hade man väl kunnat tänka sig en miljardär om man inte haft nåt annat för sej.