onsdag 1 februari 2012

Och så ett litet annorlunda fönster ...


.... ett fönster som gör hjärtat glatt!

Och ja, för den här lille gossen är nog tvättmaskinsluckan också ett fönster!

Så här skriver gossens farmor:

"Hej Elisabet.
Har inte reparerat mitt misstag sen din födelsedag.
Inga fönster tagna.!!
Tänkte att denna bild kan vara nåt. Det finns olika slags fönster onekligen.
Gossen är mitt barnbarn o heter Ingmar. 10 mån idag.
Många kramar
fru Grå i Ystad."

Och så kommer ett mejl, apropå den här bilden och jag bara m å s t e ta med det.
Så här skriver avsändaren, en god vän hemma i Västerbotten.

"När jag såg ditt "tvättmaskinsfönster" påmindes jag om en händelse som plötsligt
kändes dagsfärsk trots sina mogna 32-33 år.

Vår pojke var liten och hade just förstått hur en sax skulle användas...eller rättare
sagt förstått funktionen men inte syftet med en sax.

Hur han hade kommit över redskapet har jag förträngt.

Hur som helst, han kom in till mig i köket och sa: Kom pappa ska du få se vad fint jag har gjort, och det lät rätt illavarslande tyckte jag.

Han hade klippt sönder den gummipackning som finns (eller fanns) mellan lucka och
trumma.
Listen på torkskåpsdörren hade också fått sig en ansiktslyftning."

6 kommentarer:

Jenny sa...

Vilken underbar bild! //sportigajenny, som inte heller lyckades få till en enda fönstebild på den "stora dagen"!

SoF sa...

Glädjespridarbild! :)

Cecilia N sa...

Vilken go' bild på lille Ingmar.

Saxhistorien var något jag fasade för när mina barn var i den åldern. Konstigt nog drabbades vi aldrig av konstiga hål på fel ställen. *puh!*

Anonym sa...

Vilken sötnos! Jag smälter nästan... Rolig historia om saxen - kanske inte för föräldrarna just då, men det är inte alltid så lätt att vara liten och inte förstå allt.

Anonym sa...

Vilken härlig bild. Jag smälter nästan...
Rolig historia om saxen också. Det är inte alltid så lätt att vara liten och kanske tro att man har gjort något bra.
Hälsn Ylva.

baratradgard sa...

haha klippa i gummi - då får man vara både fokuserad och stark!