torsdag 2 februari 2012

Envise harry ...


Det här är harry nilsson, en alldeles undebar hund på alla sätt och vis.
Ja, förutom att han v ä g r a r delta i kloklippning!

Jodå, baktassarna går g a n s k a bra, men så snart vi rör framtassarna, då gömmer han dem eller rycker och sliter eller .., ja, det går helt enkelt inte!

Inte en enda gång har jag kommit åt pulpan, tvärtom, jag klipper sååå försiktigt, men icke.

Ytterst irriterande är att mina barns pappa, han klippte harrys klor (när harry var där en helg) utan några som helst bekymmer ...., ("lätt som en plätt!" sa han ...) och jag kan inte tänka mig annat än att det beror på att han har nån slags inuti-ugn-pondus som gör att det går så bra.

Herr Cocker som bodde hos mig, hans klor klippte jag och han tyckte väl inte att det var särskilt kul, men det funkade.

Nu ger jag nästan upp.

Så i morgon, på min lediga dag, då ska jag ta harry och åka till en kvinna som klipper klor och trimmar hundar.

Tjugo kronor kostar det för kloklippning och det är ju en baggis.

"Kom du vid tiotiden, det där går ju så fort ...!" sa hon.

Jo, jo.

Tror hon, ja.

Tänkte jag.

Jag lovar att ta med kameran.

11 kommentarer:

Ulrika sa...

Hehe.
Jag minns en gång när pElle skulle i en transportbur och hur Någon ;) kämpade och grejade och blev klöst, medan jag helt resolut tog katten och stoppade i honom i buren.
;-)

Anonym sa...

Varför har alla djuren sin mattes efternamn?

Elisabet. sa...

Ulrika: fast det där tyckte vi inte var nån bra idé, det funkade mycket bättre att ta det lugnt och varligt ,-)

annannan: för att pElle ju är uppvuxen hos mig i Ystad och jag var t.om barnmorska när han föddes och sigge, han fick heta nilsson för att jag kände mig så ensam när jag flyttade hit ,-)
Pv har ju hela sin släkt inom länsgränsen nästan.

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Hahaha! Han har totalt fällt in alla tassarna under kroppen! Söt han är... :D

Elisabet. sa...

annannan: fast harry glömde jag ju bort! Ja, han borde få heta Göransson också. Göransson/Nilsson. ,-)

baratradgard sa...

Det där vägrar min hund också gå med på - att jag klipper klorna! Jag lejer ut det till hundpensionatet där han får övernatta ibland när jag är ute på vift. Och när jag hämtar honom säger de att jag behöver betala halva summan för han "ligger så snällt och blir klippt". Det är mig fullständigt obegripligt!

Elisabet. sa...

Madeleine och baratradgard: jag begriper det inte heller .., det övergår verkligen mitt förstånd!
Och varför just framtassarna ...?

Lisette sa...

Haha! Ja, jag tror inte ens jag klarar av att rucka på den bestämda kroppshålliningen så att jag skulle kunna komma åt med klotången. Och inte vill han väl lägga sig snällt på rygg i mitt knä heller ;))))

Elisabet. sa...

Lisette: nu var det inte kloklippning på gång ens .. jag bara la dit den, men han knorrar ihop sig MYCKET mera när det väl ska klippas ,-)))
Jag undrar hur det ska gå i morgon?

mossfolk sa...

Åh Lurvig var helt underbar att klippa klorna på. Han höll så snällt fram framtassarna och baktassarna var heller aldrig några problem. Vår grå kattdam är nästan lika okomplicerad men den röda däremot tycker inte alls om det. Inte hennes matte heller. Fast senast, ska ärligt sägas, gick det riktigt bra. Då fick hon sitta i hussens famn undertiden...

Steel City Anna sa...

Det är en talande blick han ger fotografen. Sådär martyr-artad. Hur bara vågar ni bete er såhär mot mej! :)