fredag 3 februari 2012

Kl. 16.15 ...


Från stan har pv kommit hemcyklande.
Han är illröd om kinderna, men tycks för övrigt pigg och nyter.

Medan jag kokar kaffe, bär han in ved.
Hela tiden springer harry runt omkring honom ..., hoppar och skuttar och vet inte till sig av glädje!

Sen sitter vi i soffan Ektorp och pratar om dagen som har varit.
Småprat, bara.
Så där om kylan och lite annat.
Inga viktigheter.

Och medan jag börjar förbereda middagen, tar pv harry och går på promenad längs havet.
Det är då jag tar bilden.

Solen på väg ned.

Allt är lugnt och stilla.

5 kommentarer:

Jessica sa...

Jag måste säga att han är riktig hurtig, PV! Strongt jobbat!

Ha en skön fredagkväll!

Kram, kram.

Kerstin sa...

Leva just nu, det är det som dom här inläggen handlar om.
Oavsett hur friska eller sjuka vi är så är det NU vi ska leva :-) - ingen vet ju hur det ser ut om en timme eller två.
Tack för dina härliga vardagsbetraktelser!
Trevlig helg :-)

Elisabet. sa...

Jessica: ja, han är hurtig och ihärdig och jag beundrar verkligen hans till synes outtömliga energi!

Kerstin: jo, så är det. Fast jag lever inte alltid som jag lär .., just nu är jag i London i september månad. Ja, i tanken ,-)

Kerstin sa...

Elisabet:
Glädje kan man ta ut i förskott, gör inget om det blir dubbelt :-)
Sorg och elände kan man däremot vänta med, det kanske inte ens blir så som man tror och då är det dumt att ta ut i förskott ;-)

Elisabet. sa...

Kerstin: det har du så rätt i! Och med resor är det ju så här, att man kan glädja sig åt dem såväl innan man reser .., som under tiden och efteråt!