torsdag 2 februari 2012

Torsdagsfönstret ...



"Hej Elisabet!

Här kommer det ett vinterfönster från mitt vardagsrum i Lysekil.
Bilden är tagen 27. januari.
Snön som syns på bilden ligger fortfarande, så nu dröjer det nog länge till vi får värmegrader igen.

Den fina blomman i fönstret fick jag av en väninna från Trollhättan när hon var på besök hos mig.
Askbägaren i trä med en hund på, är pappas gamla askbägare med plats för plån på sidan och en låda för tändstickor - när man trycker ned den lilla knappen i trä så åker lådan ut.
Stenarna plockade min man med sig på en av våra semestrar vid medelhavet, och porslinsasken med fåglar på är en gåva från någon jag känner.
Lampan var också i ett vardagsrumsfönster i Oslo.

Många vinterhälsningar med varma kramar från Monica i Lysekil."

Inga kommentarer: