söndag 15 januari 2012

G l ä d j e ...


Sonen på besök .., räkgryta och nötkaketårta.
Prat och prat.
Stafettvasa och jobb.
I-phone.
Harryprat.


Och present med tanke.

"Det här är vad jag förknippar med dig, mamma. RX-limmet som det alltid fanns en klick av på någon duk och hur man än försökte få upp den torkade klicken med nageln, så var det omöjligt .., och så pennan som du brukar använda, fast jag försökte hitta en med svart kork .., och korsordstidningen!"

Precis på p r i c k e n.

Och döttrarna ringer och när klockan är halv tio på kvällen ringer Emma.
Gulle-Emma.

"I love you, men det vet du ju ...!" säger jag.
"I love you, too .. mormor!" säger Emma.

Mer behövs inte här i livet.

Och nu har jag verkligen bott vid datorn idag och ska göra natt .., pv sover redan (han stod för räkgrytan och alla förberedelser, å, så snäll han är!) och tack till alla raringar som såååå har spridit glädje över den här dagen!

4 kommentarer:

Cecilia N sa...

Och här sitter jag och missar väsentligheter! Grattis på födelsedagen!

SoF sa...

Jag är fortfarande vaken...och sitter här och tittar på ALLA fönster som du fått idag.
Allihopa så fina på sitt sätt.

Å så känner jag mig lite rörd över att så många har skickat ett fönster till dig idag - på din födelsedag...

Nu hoppas jag att du sover riktigt riktigt gott inatt!
(om det nu inte snurrar för mycket i hjärnan efter all dator-och bildsorteringstid)

Natti natti! :)

baratradgard sa...

Inte ett enda fönster kom det härifrån men ett stort GRATTI ändå!

mellansystern sa...

Tjena kusin, om jag inte minns fel så hade du födelsedag igår. vi är väl 3 kusiner som fyller år denna månad. Du, kusin Agneta i Oskarshamn och jag själv senare denna månad.

Kram och grattis i efterskott