måndag 16 januari 2012

Med posten ...


Från Eva i Tyresö kommer ett härligt kuvert fyllt med inköpslistor!
Å, då blir man glad!


Listorna har hon hittat på Coop i Bollmora.
Fler ska visas vad det lider.


Och kuvertet såg ut så här .., och vem kan låta bli att smajla när man ser en rullskidåkande pv och se där .., där är en kassörska med lockigt hår och där en som sitter vid datorn, nej, det är nog en kund som packar i varorna, kanske Evas man Ulf?

Tack Eva!


Min storasyster i Australien, hon är inte direkt känd för att hitta på finurliga presenter och det vet hon minsann om.
Men se .., nu var det precis annorlunda, för med posten kom en cd-skiva och artisten - som jag aldrig i mitt liv hört talas om - heter Josh Rawiri och är en äkta Maori från Nya Zeeland.


"Josh är en av Fredriks surfkompisar, en snygg, lång trevlig kille, gift med en gullig tjej från Ukraina och dom har två små barn.

Josh försörjer sin familj med sin musik, men är inte superkänd än även om både tv och en del tidningar gjort reportage om honom.

Jag gillar hans musik och hoppas att du också kommer att göra det."

Skrev hon, syrran.



Till saken hör att jag aldrig i hela livet har hört Birgitta diskutera musik .., aldrig!

Skivan var ganska bra faktiskt.

Här är ett smakprov.

3 kommentarer:

Monica sa...

Det var en häftig present:-)

Elisabet. sa...

Monica: det kan man säga ,-)

Anonym sa...

så roligt att läsa din blogg....hunden havet kassan
fåglarna fönstren
Altihopa.
Tack och kram från Eva i Tyresö