fredag 20 januari 2012

Igårkväll ...

.. när jag inte kunde somna, låg jag under täcket och lyssnade till P1:s Tendens.

Det skulle jag inte ha gjort.

För sen var det hopplöst att somna.

Jag var inombordsrasande!

Programmet hade titeln "De försvunna" och vill man bli mörkrädd och veta hur livet kan te sig för somliga - särskilt unga invandrarkvinnor -, så kan man klicka här och lyssna i efterhand.

Sen kan man ju försvinnahelt andra sätt.

Om just detta tipsade Monet om, ja, en SVT-dokumentär som jag ikväll har tittat på.

Och förundrats över.

Och funderat har jag också .., mest över vad sorg och besvikelse kan göra med människor och så allt det där vi aldrig pratar om .., alla hemligheter som finns i alla familjer.

Jo, jag tror verkligen att det är så .., att alla familjer bär på hemligheter.

Tjugosju minuters kortfilm ..., vill ni se den, finns den här.

Inga kommentarer: