måndag 16 januari 2012

Om vinnarna ...


Lördagens förstapris gick den här gången till Eva på Frösön, allt uti Jämtland.

Denna Eva som är så kreativ och konstnärlig och som tycker så mycket om Island.



Och tänk, så jag tycker om den lilla akvarelltavlan som hon har gjort och som visar en cyklande bloggmadame, alla pelargoniorna, min lägenhet (i Ystad) och även pElle.

Eva har misströstat länge och trodde nog att hon aldrig skulle vinna nånting, men se .., är man bara tålmodig så ...!

Grattis, grattis Eva!


Tröstpriset gick till Gerd i Norsjö.

Här är Gerds hand, fångandes dom pytte-pyttesmå vindruvorna här på kullen.


Och här är samma Gerd på spexhumör, det var i fjolsomras när hon och Kjell tvärhälsade på.

Jag tycker ju att det är så snyggt med stora bröst - i alla fall om dom är välformade - ja, det tycker jag verkligen, fast det får man ju inte säga som kvinna och absolut inte högt och på inga villkor till den som har just såna.

Och män får väl förmodligen inte heller säga det, med risk för att betraktas som gubbsjuka.

Men nu jag gjorde i alla fall det och Gerd gapskrattade och visade behagen på det här viset!

Vilken uppfriskande madame!

Stort grattis till er båda, Eva och Gerd!

I morgon ska jag posta vinsterna!

3 kommentarer:

Biggan sa...

Hej Elisabet!
....gulp- har jag blivit dement....
fått hjärnsläpp---skrivit något helt taget ur luften---hjärtat bankade.
Till jag upptäckte- nix nix faran över.
Vi är tydligen två stycken Biggan här på din blogg.
Jag och en "Biggan utan inlogg"
Det har varit så tidigare i Monika A.s blogg...mig gör det inget, men det klack till i mig, det var väl inte jag...hahah Kram från Biggan från Hälsingland fd Frösön.

Elisabet. sa...

Biggan: ja, nu har jag helt tappat bort mig bland biggorna ,-) Jag vet inte alls vem som är vem!

Evas blogg sa...

Åh tack snälla!!!!