måndag 16 januari 2012

T a c k ....


Blombukettsbilden - helt ljuuuvlig - kommer från lundafarmor.
Visst får man hopp .....!

... till er alla för fönsterbilderna som kom susande igår!

Inte ens i min vildaste fantasi hade jag väl kunnat ana att så många skulle ställa upp med fönsterbilder! Det var verkligen en sån underbart fin present!

Och stort, stort tack till er som berättade och delade med er!

Nu på morgonen läste jag en kommentar som fick mig att tänka på detta, ja, hur liten världen är och hur allt liksom hänger ihop.

Det var "Biggan" som skrev så här.


Fönstret hos Ruta Ett.

Anonym sa...

När jag såg utsikten från Ruta Etts fönster klack det till i mig.
Den gården har jag sett från min farbror och fasters lägenhet. Men jag var 3-4 år när de bodde där och det är typ 60 år sedan!

Minns gatunamn och stad och gick in på Ruta Etts sida och hittade adressen - och ja, den stämde.

Är lite chockad över det, för skulle man fråga mig så minns jag ingenting av hur det såg ut hos dem då. Ett litet minnesfragment från förr - kul!

I övrigt roligt med så många fina fönster och små berättelser! Grattis i efterskott!

/Biggan utan inlogg

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Men tänk vad världen är liten, Biggan, och att du kunde känna igen gården på den lilla bilden.
Om du vill veta mer om Gubbero så får du gärna höra av dig!

Anonym sa...

Hej Ruta Ett och tack!
Jaså, heter området också så, det visste jag inte. Jag måste ha stått nåntans i närheten av din lägenhet och tittat ner. Åtminstone då uppfattade jag nog gården som väldigt stor och luftig, det känns så.
Men de flyttade sedan till en annan stad och nu lever de inte längre.
Kul och underligt i bloggvärlden!
Kram!
Biggan utan inlogg

Anonym sa...

Roligt att du uppmärksammade det här, Bettan! :-)
/Biggan