måndag 16 januari 2012

Sextonde januari ...


Sjöfågelpratet, ja.
Det känns som länge sen ..., men nu var dom här.
Lite längre till höger simmade svanarna.


För en liten stund slog jag mig ner på den provisoriska "bänken" som är en trästock.
En sten låg i en liten håla i stocken.
Hit upp hördes sjöfåglarna och jag försökte filma, men harry gnällde och ville iväg till en löptik och jag höll på att bli galen.


Där nere på stranden låg en död fågel .., inte var det mycket kvar av den.

harry nooooooosade länge.

Nej, det blev inga soliga sommardagar för den fågeln.

För den pippin tog livet slut i januari.

2 kommentarer:

Biggan B sa...

....tappa inte bort mig, snälla Elisabet, jag skriver nu i fortsättningen Biggan B/bor i Hudik har bott hela min barndom och ungdom på samma gata som blogg-Eva på Frösön.
Kram
nu gäller det att hålla tungan rätt i munnen och komma ihåg!
Kram

Elisabet. sa...

Biggan B: haha .. nä, det ska nog gå vägen det här ,-)