onsdag 18 januari 2012

Idag ...



En och en halv timme ute i det fria.
Hagen och stranden.
Ser även idag herr och fru Svan .., och en ensam gås nere vid strandbrynet.
Upptäcker några ejdrar ..., svart-vitt flax ovanför vattenytan!
Fyller anoraksfickan med strandfynd.
En slags stilleben .., jag tänker att man skulle kunna rama in sånt här.


Och någon har tecknat i sanden.
En blomma.


Och nånting annat.
harry bryr sig föga ..., noooosar och noooosar.

I hästhagen nära bäcken springer han fram och åter över kullarna ., jag kastar pinnar och han hämtar och jag gömmer godis och han letar upp .., svansen går mest hela tiden .., jag ser blåmesar och talgoxar som fladdrar förbi .., och illgrön mossa på gamla stenar.

Verkligen illgrön var den.
Mossan.

7 kommentarer:

SoF sa...

Direkt när jag fick syn på översta bilder, så tänkte jag: Vilket vackert stilleben.

Å du tänkte i samma banor...

Varma inte-full-så-dimmigt-idag-hälsningar! :)

Elisabet. sa...

SoF: det är väl nån slags "själarnas sympati" ,-)

baratradgard sa...

Oerhört vackert stilleben! Kör på och rama in!

Det är ingen som nånsin ritar nåt på min strand...trist...får kanske börja själv!

BigganB sa...

Vackert!
jag samlar liknande, som havet spolat opp, ligger litet här och där i väntan på att bli något gjort utav... men...det är vackert som det är inser jag och låter vissa ligga kvar i fönstersmygar.
Stenar är min passion!!!!!
Min äldre syster var lika, när hon avled och begravdes fick hon tillsammans med min blomma den vackraste stenen jag då ägde...jag tror hon log i sin himmel.
Kram

Elisabet. sa...

Biggan B: ja, samlar också på stenar .., jag ÄLSKAR stenar och drivved och pinnar och fjädrar ,-)

Så snällt mot din döda syster ....

Glada AnnKan sa...

Ja ni Biggan B och Elisabet så ser det ut hemma hos mej också, stenar både här och där, det följer med en drös hem varje gång jag går till min favoritstrand.
Ditt stilleben är riktigt fint ser att du har så bra smak :)

Hälsningar
AnnKatrin

Elisabet. sa...

Glada AnnKan: ,-)

Ja, vi kan kanske bilda en förening för stenälskare ,-)