fredag 20 januari 2012

Utan rubrik ...


Ofattbart vackert är det förstås.

Och harry är över sig av glädje och springer av och an .., flyyyyger över tuvorna och hittar ilandflutna pet-flaskor .., rep, en liten bytta, sju apelsiner .., fågelfjädrar .., snöklumpar .., ja, hela världen tycks som ett enda äventyr när man är valp och åtta månader.


Hittar tre döda sjöfåglar.
Funderar vad som har hänt?


I rabatten.

I nästan en timmes tid blir vi nere vid stranden.
Sen hemåt.
Solen mot husväggen.
Jag sätter mig på bron och bläddrar bland posten, allt medan harry leker för sig själv på gården.



Och boken från Adlibris har kommit och jag tar av mig vantarna och sitter där och läser en stund .., allt medan jag hör porlet från stuprännan och av och till snön som rasar från taket.


Boken är - håll i er - underbar!
Tycker man om Fredrik Lindströms humor (dsv, han lite ironiska kommentarer), så blir man glad av att läsa detta!

Den ska få bli vinst i Uppmuntringslotteriet, ja, när jag själv har läst ut den.


En bild till från stranden.
Och himlen som speglar sig i vattnet ..., herr och fru Svan en bit bort .., och den där gåsen.
Kråkan som sitter på toppen av klipphällen .., jo, allt är sig likt.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Så fint! Här är det ljust och snöpudrat och halt, men inte tusan känns det som vår.

Elisabet. sa...

Bloggblad: men det kändes som vår just idag .., det ska erkännas! Eller vårvinter. Som hemmavid.

Ingela sa...

Här har det varit så fint i dag, men jag hann inte ut i dagsljuset i dag heller på fönsterjakt. Men i helgen ska det väl gå.

Monica i Lysekil sa...

Här i Lysekil är det helt bart, och när jag var ute så värmde solen i ansiktet och jag hörde fågelkvitter!
Så här är det verkligen en känsla av vår!

SoF sa...

L j u v l i g a bilder Elisabet!!

Torun sa...

Hur anmäler man sig till lotteriet? :)

Elisabet. sa...

Torun: det är - tyvärr - för sent ,-(

Jag skrev ett inlägg före jul, ganska långt före jul, att den som ville vara med skulle anmäla sig och det blev väl nästan 40 stycken och dom har nu legat och skvalpat i skålen och väntat på sin tur och då tycker jag att det känns orättvist om jag pytsar in "nya" ,-)

Men jag kanske fortsätter med lotteriet när alla har vunnit.

Det kostar förstås ingenting.